Skip to main content

What is coding

    Coding is the process of using a programming language to create software, scripts, or other sets of instructions for computers to execute. It involves writing code in a programming language, such as Python or Java, and using that code to create software programs, mobile apps, websites, and other types of applications. The code written by a programmer is then compiled or interpreted in order to convert it into a form that can be executed by the computer.

TELUGU

    కోడింగ్ అనేది కంప్యూటర్లు అమలు చేయడానికి సాఫ్ట్వేర్, స్క్రిప్ట్లు లేదా ఇతర సూచనలను సృష్టించడానికి ప్రోగ్రామింగ్ భాషను ఉపయోగించే ప్రక్రియ. ఇది పైథాన్ లేదా జావా వంటి ప్రోగ్రామింగ్ భాషలో కోడ్ రాయడం మరియు సాఫ్ట్ వేర్ ప్రోగ్రామ్ లు, మొబైల్ అనువర్తనాలు, వెబ్ సైట్ లు మరియు ఇతర రకాల అనువర్తనాలను సృష్టించడానికి ఆ కోడ్ ను ఉపయోగించడం. ప్రోగ్రామర్ రాసిన కోడ్ కంప్యూటర్ ద్వారా అమలు చేయగల రూపంగా మార్చడానికి కంపైల్ చేయబడుతుంది లేదా వ్యాఖ్యానించబడుతుంది.

HINDI

    कोडिंग कंप्यूटर को निष्पादित करने के लिए सॉफ्टवेयर, स्क्रिप्ट या निर्देशों के अन्य सेट बनाने के लिए प्रोग्रामिंग भाषा का उपयोग करने की प्रक्रिया है। इसमें एक प्रोग्रामिंग भाषा में कोड लिखना शामिल है, जैसे कि पायथन या जावा, और सॉफ्टवेयर प्रोग्राम, मोबाइल ऐप, वेबसाइट और अन्य प्रकार के एप्लिकेशन बनाने के लिए उस कोड का उपयोग करना। प्रोग्रामर द्वारा लिखे गए कोड को तब संकलित या व्याख्या किया जाता है ताकि इसे एक ऐसे रूप में परिवर्तित किया जा सके जिसे कंप्यूटर द्वारा निष्पादित किया जा सकता है।

MARATHI

    कोडिंग ही संगणकांना अंमलात आणण्यासाठी सॉफ्टवेअर, स्क्रिप्ट्स किंवा सूचनांचे इतर संच तयार करण्यासाठी प्रोग्रामिंग भाषा वापरण्याची प्रक्रिया आहे. यात पायथन किंवा जावा सारख्या प्रोग्रामिंग भाषेत कोड लिहिणे आणि सॉफ्टवेअर प्रोग्राम्स, मोबाइल अॅप्स, वेबसाइट्स आणि इतर प्रकारचे अनुप्रयोग तयार करण्यासाठी त्या कोडचा वापर करणे समाविष्ट आहे. प्रोग्रामरने लिहिलेल्या कोडचे नंतर संकलन केले जाते किंवा त्याचा अर्थ संगणकाद्वारे अंमलात आणल्या जाणार् या फॉर्ममध्ये रूपांतरित केला जातो.

TAMIL

    குறியீட்டு என்பது கணினிகள் இயக்க மென்பொருள், ஸ்கிரிப்ட்கள் அல்லது பிற வழிமுறைகளை உருவாக்க நிரலாக்க மொழியைப் பயன்படுத்தும் செயல்முறையாகும். இது பைத்தான் அல்லது ஜாவா போன்ற நிரலாக்க மொழியில் குறியீட்டை எழுதுவது மற்றும் மென்பொருள் நிரல்கள், மொபைல் பயன்பாடுகள், வலைத்தளங்கள் மற்றும் பிற வகையான பயன்பாடுகளை உருவாக்க அந்த குறியீட்டைப் பயன்படுத்துவது ஆகியவை அடங்கும். ஒரு புரோகிராமரால் எழுதப்பட்ட குறியீடு பின்னர் கணினியால் செயல்படுத்தக்கூடிய ஒரு படிவமாக மாற்றுவதற்காக தொகுக்கப்படுகிறது அல்லது விளக்கப்படுகிறது.

MALAYALAM

    കമ്പ്യൂട്ടറുകൾക്ക് പ്രവർത്തിപ്പിക്കാൻ സോഫ്റ്റ് വെയർ, സ്ക്രിപ്റ്റുകൾ അല്ലെങ്കിൽ മറ്റ് സെറ്റ് നിർദ്ദേശങ്ങൾ സൃഷ്ടിക്കുന്നതിന് ഒരു പ്രോഗ്രാമിംഗ് ഭാഷ ഉപയോഗിക്കുന്ന പ്രക്രിയയാണ് കോഡിംഗ്. പൈത്തൺ അല്ലെങ്കിൽ ജാവ പോലുള്ള ഒരു പ്രോഗ്രാമിംഗ് ഭാഷയിൽ കോഡ് എഴുതുന്നതും സോഫ്റ്റ്വെയർ പ്രോഗ്രാമുകൾ, മൊബൈൽ ആപ്ലിക്കേഷനുകൾ, വെബ്സൈറ്റുകൾ, മറ്റ് തരം ആപ്ലിക്കേഷനുകൾ എന്നിവ സൃഷ്ടിക്കുന്നതിന് ആ കോഡ് ഉപയോഗിക്കുന്നതും ഇതിൽ ഉൾപ്പെടുന്നു. ഒരു പ്രോഗ്രാമർ എഴുതുന്ന കോഡ് കമ്പ്യൂട്ടർ എക്സിക്യൂട്ട് ചെയ്യാൻ കഴിയുന്ന ഒരു രൂപമാക്കി മാറ്റുന്നതിന് കമ്പൈൽ ചെയ്യുകയോ വ്യാഖ്യാനിക്കുകയോ ചെയ്യുന്നു.

BENGALI

    কোডিং হল একটি প্রোগ্রামিং ভাষা ব্যবহার করে সফ্টওয়্যার, স্ক্রিপ্ট, বা কম্পিউটারের জন্য অন্যান্য নির্দেশাবলী তৈরি করার প্রক্রিয়া। এর মধ্যে পাইথন বা জাভার মতো একটি প্রোগ্রামিং ভাষায় কোড লেখা এবং সফ্টওয়্যার প্রোগ্রাম, মোবাইল অ্যাপ্লিকেশন, ওয়েবসাইট এবং অন্যান্য ধরণের অ্যাপ্লিকেশন তৈরি করতে সেই কোডটি ব্যবহার করা জড়িত। একটি প্রোগ্রামার দ্বারা লিখিত কোড তারপর সংকলিত বা ব্যাখ্যা করা হয় যাতে এটি একটি ফর্ম যা কম্পিউটার দ্বারা কার্যকর করা যেতে পারে রূপান্তর করার জন্য।

Comments

Popular posts from this blog

JAVA FULL NOTES

  JAVA Written By G. Ravi Kumar Sarma where we use java Java is a versatile programming language that can be used in a variety of different contexts and for a wide range of applications. Some common areas where Java is used include: Web development: Java is a popular choice for developing web applications, both on the server side (using technologies such as Java Servlets and JavaServer Faces) and on the client side (using technologies such as Java applets and JavaFX). Enterprise applications: Java is widely used for developing enterprise-level applications, such as business systems and e-commerce platforms. The Java Enterprise Edition (Java EE) provides a set of libraries and components for building such applications. Mobile development: Java is the primary language used for developing Android mobile applications. The Java Micro Edition (Java ME) can be used for developing applications for other mobile platforms as well. Embedded systems: Java can be used for developing application...

Favicon

       A favicon (short for "favorites icon") is a small icon that appears in the browser's address bar or next to the website's name in a list of bookmarks. They can also be displayed in the browser's tab. It is used to help users quickly identify a website or webpage. They are typically 16x16 pixels in size and are saved in the .ico file format. They can be added to a website by linking to the favicon file in the HTML code or by placing the file in the website's root directory. TELUGU      ఫావికాన్ ("ఫేవరెట్స్ ఐకాన్") అనేది బ్రౌజర్ యొక్క చిరునామా పట్టీలో లేదా బుక్ మార్క్ ల జాబితాలో వెబ్ సైట్ పేరు పక్కన కనిపించే ఒక చిన్న చిహ్నం. వాటిని బ్రౌజర్ ట్యాబ్ లో కూడా డిస్ ప్లే చేయవచ్చు. వెబ్ సైట్ లేదా వెబ్ పేజీని వేగంగా గుర్తించడంలో వినియోగదారులకు సహాయపడటానికి ఇది ఉపయోగించబడుతుంది. అవి సాధారణంగా 16x16 పిక్సల్స్ సైజులో ఉంటాయి మరియు .ico ఫైల్ ఫార్మెట్ లో సేవ్ చేయబడతాయి. హెచ్ టిఎమ్ ఎల్ కోడ్ లోని ఫావికాన్ ఫైల్ కు లింక్ చేయడం ద్వారా లేదా వెబ్ సైట్ యొక్క రూట్ డైరె...

Digital Clock JAVA script

const hourEl = document.getElementById("hour") const minuteEl = document.getElementById("minutes") const secondEl = document.getElementById("seconds") const ampmEl = document.getElementById("ampm") function updateClock(){     let h = new Date().getHours()     let m = new Date().getMinutes()     let s = new Date().getSeconds()     let ampm = "AMPM"     if(h > 12){         h = h- 12         ampm = "PM"     }     h = h<10 ? "0" + h : h;     m = m<10 ? "0" + m : m;     s = s<10 ? "0" + s : s;     hourEl.innerText = h;     minuteEl.innerText = m;     secondEl.innerText = s;     ampmEl, (innerText = ampm);     setTimeout(()=> {         updateClock()     }, 1000) } updateClock();